Un spectacol este compus din foarte multe elemente.
Suntem obisnuiti sa apreciem actorii/dansatorii/etc dar (cred ca) niciodata nu observam oamenii din spate. Si aici nu ma refer la regizor. Un pic si mai in intuneric sunt masinistii, cizmarii, croitorii, cabinierele, etcaetera, toata armata de oameni care transforma in palpabil intregul univers material (decorul,recuzita) gandit in prealabil si nu numai. Nu sunt foarte multe de spus aici. Hai sa luam cazul masinistilor sau al croitorilor. De ce nu conteaza pentru nimeni? Cu siguranta si ei fac greseli. Dar sunt greseli la fel de simple si umane precum cele pe care le facem si noi, toti ceilalti. Pana la urma ei aseaza tot decorul sau il insaileaza. Unii actori nu pot juca daca nu au scaunul/pantalonul ala. Nu e nimic rau in asta pana la urma. Dar scaunul/pantalonul ala ti-l aduce totusi un nene in salopeta. Macar atat. Uneori conteaza enorm ce fac acei oameni. Cred ca ar fi frumos daca ar exista un premiu si pentru ei. Eventual premiul pentru cea mai buna echipa de masinisti care sa fie acordat anual. Sau premiul pentru "cea mai buna echipa de cizmari" - incaltamintea a rezistat perfect toata stagiunea. Poate ca asta i-ar ambitiona sa fie si mai buni in ceea ce fac... Dar evident nu voi fi luat in seama. Toata lumea va spune ca e inutil, ca e o tampenie. Probabil cea mai buna replica va fi "Ce gluma seaca! De unde o stii?". Daca se va intampla totusi sa fiu luat in seama, oamenii vor face acest lucru doar pentru a-si raspunde la intrebarea "oare cat de naiv poate fi si asta?". (sau in orice caz, o intrebare asemanatoare) O vor face doar pentru a ma lua pe mine sau pentru a lua situatia peste picior. Pentru ca "e absurd". Nu? Si cu toate astea eu insist. Cum ar suna : "Premiul pentru cea mai buna echipa de masinisti, cizmari si croitori anul acesta merge la Odeon!"?
Pentru ca nu am fost niciodata o exceptie : ""E inutil. E o tampenie!" , Alex. O da, chiar e! Masinistii nu conteaza pentru nimeni? Dar de ce ar conta? O sa explic intr-un articol viitor, sper zilele astea. Voi scrie de ce te combat si de ce e o prostie ce spui tu aici(cel putin din punctul meu de vedere). Promit! Pentru cititorii nostri: sa stiti ca urmatorul articol semnat de mine va fi impotriva cuvantului lui Alex :D
RăspundețiȘtergereUneori nu-mi place cand am dreptate... Dar probabil te gandesti ca decorul poate fi incropit cumva de la alte spectacole; decor ce poate fi asezat in spatiul scenic chiar de oamenii care lucreaza la proiect (actori, regizor, scenograf, etc). Costumele pot fi cumparate de la un second hand s.a.m.d. Iar atunci da, usor-usor nimeni dintre cei mentionati mai sus nu mai exista. Sau poate ca ei "nu conteaza pentru nimeni" pentru ca asta e meseria lor si trebuie sa si-o faca. Dar putem spune la fel despre oricine altcineva atunci. (Chiar si despre actori sau regizori) Nu?
RăspundețiȘtergeream lucrat in teatru o perioada buna de vreme.am avut de coordonat, (printre multele atributii) si munca atelierului de pictura care realiza aproape tot din ceea ce inseamna afisaj, campanii promotionale, pe scurt promovarea spectacolelor si implicit promovarea actorilor ,balerinilor, regizorilor, scenografilor, managerilor, etc.am lucrat f, mult si cu masinistii,croitorii, etc.oamenii asti ar putea munci in alta parte pe bani mai multi.cei care raman in teatre sunt cei care chiar ajung sa iubeasca ce se intampla pe scandura.
RăspundețiȘtergeredar nu va pot descrie starea lor dupa o premiera unde totul a iesit bine, aplauze la scena deschisa, iar ei la care s-a tipat toata perioada de pregatire a spectacolului,(pentru ca spectacolele se fac in fuga,cu stres-ul dat la maximum, la noi mai ales), sunt NIMENI. ei, dar stiti, cum ar fi ca la receptia de dupa premiera sa fie masinisti, croitori, pictori,etc, nu ar fi de bon-ton,nu? de ce scriu asta? ptr. ca tin minte cat plangea Diana, de la pictura, ca nimeni nu-i baga in seama si pe ei dupa spectacol.
in rest, masinistii ar trebui sa nu mai bea atat!dar probabil ca e din cauza ca nu reusesc sa fie si ei actori, regizori, scenografi,balerini, etc.