Treceți la conținutul principal

VE DE TE

Dacă directorii teatrelor importante din ţară spun că teatrul “se simte” bine în acest moment, mulţi dintre tinerii actori nu o duc prea bine. Sunt mulţi actori talentaţi care au terminat facultatea şi fac orice dar nu teatru sau film aşa cum şi-ar dori... Nu din lipsă de talent ci din lipsă de şansă. Îmi veţi spune poate că termină prea mulţi oameni o facultate de actorie şi că în Occident actorii tineri spală vase în cârciumi, şurubăresc într-un service sau “joacă la pălărie” în marile metropole. De acord, dar pe mine mă interesează soarta artistului român că aici trăim. În ultimul timp din ce în ce mai multe non-valori s-au afirmat într-un mod miraculos şi au devenit vedete de carton peste noapte.

De Lucian Viziru aţi auzit? Şi de fratele lui, Augustin, despre care mulţi spun că e o mare speranţă, un actor talentat...? (Dar e actor? Pardon, nu ştiam.)
Da’ de Nicoleta Luciu, despre care citeam ieri într-un tabloid că e o mare vedetă, care face o carieră spectaculoasă?

Să luăm cazul actorului Sorin Leoveanu. A plecat la un moment dat din ţară pentru că ţara nu-i dădea mai nimic la cât putea el să ducă (că Dumnezeu l-a înzestrat cu talent cât carul). Dar vezi, sufletul său a tânjit permanent după teatru şi s-a întors. Teatrul se joacă cel mai bine la tine acasă, în limba maternă.
Sau hai să vorbim despre Paula Gherghe. E un om extrem de talentat. Ştie cineva în afara câtorva persoane, cine este ea? Dar Daniel Badale? Câţi oameni ştiu ceva despre acest actor? La un moment dat a avut norocul să fie distribuit în rolul principal într-un spectacol după “Ivan Turbinca”, de Ion Creangă, regizat de Ion Sapdaru.
De Lili Sandu nu mai spun!

Hai să-i lăsăm pe toţi cei care au avut "zvâc-ul" dat de televiziuni. Ce spuneţi de "no-name-urile" care joacă pe bani graşi în tot felul de “superproducţii” câte un sezon şi apoi sunt VE DE TE? Seamănă cu DTT! (Ştiţi praful acela care se pulverizează împotriva insectelor de tot felul dar mai ales a puricilor.)

Să luăm cazul unei actriţe cu state oarecum vechi în ale meseriei, cu toate că vorbesc aici de un om foarte tânăr : Antoaneta Cojocaru (29/art 2009). E un talent extraordinar, joacă foarte mult şi munceşte enorm. Dar vă garantez că dacă s-ar face un top popular al celor mai cunoscute actriţe tinere, Antoaneta poate că ar figura pe acolo, dar nu-mi vine să bag mâna-n foc. Şi fata asta joacă la Bulandra, la Odeon, prin Green Hours şi Lăptărie, face film... Şi totuşi garantez că tot mai mult aţi auzit de Adela Popescu şi de “Lacrimi de iubire”.

Nu am nimic cu nimeni dar parcă nu-i chiar oblu. Şi parcă am sărit prea mult calul cu vedetele făcute peste noapte în detrimentul actorilor care se străduiesc să facă slalom printre jaloanele unui sistem putred.

Comentarii

  1. l-am vazut pe sorin leoveanu jucand la craiova de mult inainte de a pleca din tara, dom'le era super talentat omul!
    mihnea

    RăspundețiȘtergere
  2. de fapt ce inseamna astazi vedeta? te ingrozesti ce vedete de carton avem si mai facem inca! cresc ca ciupercile dupa ploaie! uite de Paula Gherghe chiar nu am auzit!


    miruna

    RăspundețiȘtergere
  3. GATA! Nu! Nu se mai poate! Cum e posibil...deci cum e posibil sa continuam cu acelasi pas batut pe loc. cum??? Cum se poate ca voi oameni cu pretentii, oameni razvratiti pe sistem, pe vedete, pe otv, sa continuati sa vorbiti despre ele??? de ce? Doamna Alina IAcob, daca tot n-a auzit nimeni de Paula Gheorghe de ce DOMANE IARTA-MA nu scrieti un articol despre ea???? De ce un articol despre cat de imbecili sunt altii ca nu promoveaza valorile. Da promovati-le dumneavoastra!!!!!!! Da scrieti in numele lui dumnezeu despre Antoaneta cojocaru, despre paula Gheorghe, despre leoveanu, despre daniel Badale si nu despre cum nu o fac altii. Da puneti-le o poza ca sa ii recunoastem pe strada, spuneti-ne unde si cand joaca... De ce in continuare se vorbeste despre cat de tristi si inculti suntem???? Promovati arta!!!!!! NU VA MAI PLANGETI CA NU O PROMOVEAZA NIMENI. Domane fereste....sa scrii un articol intreg despre cum nu a auzit nimeni despre oameni de valoare in loc sa scrii despre valoarea lor....n-am mai vazut asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  4. nu e vorba aici nici despre imbecilitatea unora sau a altora, nici despre promovare sau nepromovare !!nu , nu e asta tema! nu ai inteles nicoleta. ar fi simplu sa faci articole de promovare (pentru gherghe, leoveanu, cojocaru, bucur, nicolae poghirc iata alt actor extrem de talentat despre care nu cred ca stiu multi,a fost revelatia spectacolului D'ale Carnavalului, regia Mircea Cornisteanu, in Cracanel in 2002 si a jucat mult si bine de atunci etc. etc. si cati or mai fi) si sa se faca lumina-n sat!! ar fi extraordinar. ce bine-ar fi sa fie totul atat de simplu!

    alina iacob

    RăspundețiȘtergere
  5. Da stiu ca era vorba despre nedreptatea asta...ca actorii buni... ca luciu ca viziru... dar e acelasi lucru. Ne plangem prea mult. Hai sa-i promovam pe astia cu valoare. Facem rubrica speciala...le luam interviuri, le punem filmuletze, ii dam la ziare, trimite-m mailuri... hai sa "luam atitudine". Nu despre asta era vorba acum ceva zile?

    RăspundețiȘtergere
  6. aia era alta gasca-n alta traista leta! facem si din alea, filmuletze, interviuri, etc., ok, promovam, luam atitudine din pct. asta de vedere! dar nu rezolvam problema pe care o aduc eu in discutie! nu e vorba despre plans aici, e vorba despre disparitia noastra si aparitia altui popor, nu mai suntem noi astia din urma! vin oameni de arta, cultura, stiinta, religie, medicina, etc.,si-mi spun ca nu se mai regasesc aici in spatiul asta nici ca fiinta biologica nici ca etnic nici ca nimic! nu se plang, vor doar sa plece!s-au plans, au luat atitudine pana acum si nimic!!!!!!!!!!!!!nu sunt lasati sa faca nimic! si sunt oameni valorosi!atunci pleaca si fac istorie in alta parte! si ramanem noi sa facem promovare, dar CUI? si mai sunt doua mari probleme printre randuri acolo...dar pas sa-i pese cuiva...revin, nu ma plang!!!

    cu drag,
    alina iacob

    RăspundețiȘtergere
  7. ok. Am inteles, doar ca nu sunt deacord cu forma asta de manifestars; cu revolta si cu mari probleme printre randuri. Adica...mi se pare asa... hai sa ma revolt pentru ca...pentru ca ce? De asta zic...ori scriem lucruri frumoase, ori facem o revolutie in fata casei poporului. "Miau-miua-uri" din astea tot am mai auzit si tot am mai citit...dar e o forma de exprimare, ce pot sa mai spun...

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim1:52 p.m.

    sunt de acord! pai, hai sa facem revolutie in fata casei poporului! te tine, va tine? dar esti sigura ca asta-i calea? esti sigura ca e cea mai buna strategie? au mai facut si altii revolutie si au cam murit degeaba...., ca si tine, ca si mine, ca si multi altii au crezut.....! da, sunt de acord sa scriem lucruri frumoase dar au feedback? esti sigura ca poti scoate individul din letargie?
    si prea simplu si repede judeci cand spui ca ai mai auzit si citit "miau-miau-uri din astea", ei nu-i chiar asa! nu poti sa te transformi intr-un ghiseu si sa fii acra si sa nu-ti convina nimic si sa te placi asa! chiar trebuie gasita o strategie solvabila! iesi putin afara si ia pulsul, dar cred ca l-ai simtit si tu!
    da, revolutie, convocati poporul! dar sa fie cu rezultat!
    bafta!


    alina iacob

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim5:43 p.m.

    Cine esti, Alina Iacob? Mi-a placut mult articolul tau (si comentariile!). Dar inteleg si exasperarea Nicoletei, desi solutiile radicale pe care le da ea sunt... utopice! Pe de alta parte, sistemul e atat de anchilozat, nemaivorbind de coruptie, incat le blocheaza toate caile angajarii in teatre "de stat" acestor actori tineri valorosi, caci exista si actori tineri nevalorosi care gasesc mijloace sa patrunda, desi apoi se multumesc sa-si ia doar leafa si atat. De asemenea, in teatre posturile sunt blocate si datorita actorilor mari, dar care sunt pensionabili si nu vor sa lase locul liber! Nu cred ca se pot plange de lipsa banilor, fiindca ei joaca si in telenovele ( avand deja un statut de star nu le mai pasa in ce fel de productii apar, cum fac cei tineri care sunt mult mai grijulii cu imaginea lor publica, oricat ar fi de disperati din punct de vedere banesc).Desi pare crud, dar in orice meserie vine o vreme cand trebuie sa "te cari", pentru ca si altii sa poata trai, creea, munci,spune ceva in aceasta viata. Si nu in ultimul rand, spectatorii de teatru sunt mult mai putini decat cei de film, nemaivorbind de tv. Deci, poate ca e normal ca un actor de teatru sa fie mai putin cunoscut decat un actor de film (vorbesc de actorii adevarati nu de pseudo-actori).Ceea ce ai facut tu prin aceasta postare este un lucru minunat, caci ai atras atentia directorilor de teatre (!), dar si publicului, asupra unor artisti cu mare potential. Nominalizandu-i pe cativa- fiindca sunt convinsa ca mai exista si altii, atat in Bucuresti, cat si in provincie-, ai facut un imens serviciu intregii bresle. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim7:59 p.m.

    multumesc. sunt un om care isi doreste mult ca tara in care traieste (mi s-a oferit posibilitatea sa raman in strainatate in tari civilizate ale lumii, in conditii extraordinare de lucru si trai dar am refuzat) "sa se simta mai bine", oamenii sa se simta mai bine! si aici se poate trai decent, si aici se poate construi , nu plecarea afara e solutia ca acolo tot emigrant esti oricate doctorate ai avea si oricata materie cenusie. ei te folosesc si atat, ce-i drept te platesc. dar nu banul e totul pe lumea asta si nu doar pentru tine trebuie sa "aduni" permanent, ci permanent trebuie sa "te asezi in mocasinii celuilalt" asa cum spune un proverb indian ca sa afli ce-i trebuie celui aflat in nevoie, nu doar sa-i spui :"da, te cred, te inteleg" si-ti vezi de ale tale, ca de fapt asta nu-l incalzeste pe acela cu nimic. ajutorul trebuie sa fie concret. stiu cum e cu posturile blocate in teatre, stiu cum se simte cultura, stiu cum se simte tara si cred ca stiti si dvs. da, mai sunt multi actori, artisti de valoare pe care nu i-am enumerat , da sunt multe de spus dar mai ales de facut. multumesc si eu ca mi-ati auzit strigatul si poate mai aud si altii si se-ntampla!!!!

    alina iacob

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim8:41 p.m.

    imi fac mea culpa, trebuie neaparat sa amintesc si de Antoaneta Cojocaru, iata nume predestinat teatrului, Antoaneta, sunt mai multe Antoanete valoroase in teatrul romanesc,o actrita speciala de o expresivitate deosebita care garanteaza succesul spectacolelor in care apare, joaca la Odeon, Bulandra , a castigat multe premii, anul trecut a castigat si premiul de dramaturgie la concursul "cea mai buna piesa romaneasca de teatru" cu "ziua perfecta", dar rolul care a propulsat-o a fost "copila " din "de ce fierbe copilul in mamaliga" de Aglaja Veteranyi

    a.i.

    RăspundețiȘtergere
  12. e vorba de antoaneta zaharia, cea cu uniterul pentru text si 'copilul din mamaliga'. probabil e o greseala de tastare din graba

    alina, sunt de acord cu ce spui tu, in principiu. dar situatia e mult mai complexa. sunt actori foarte talentati in toata tara de care nu stie nimeni. in meseria asta, cred ca e vorba de sansa mai mult decat orice.
    ai sansa sa fi unde trebuie, cand trebuie si sa te vada cine trebuie...ai castigat potul cel mare.
    dupa asta, daca esti intr-adevar bun, ramai pe val, daca nu vine valul din spate si te pune la pamant.

    ce cred eu ca e intr-adevar important, mai departe de discutiile de genul 'ala e vedeta si nu merita', 'aia e supertalentata si n-o stie nimeni', e ceea ce vor oamenii cu-adevarat, si cat de adevarat isi doresc ceva. daca nicoleta luciu joaca in seriale si eu nu, e, poate, pentru ca ea si-a dorit mai mult decat mine asta, si a muncit mai mult in sensul asta si a si reusit. pe mine, munca pe scena si o reprezentatie si pentru 50 de oameni ma motiveaza mai mult decat miile de fani care se uita la seriale si mor dupa un autograf de la lucian viziru.


    ma simt datoare sa mai adaug cateva nume de care mai mult ca sigur ca n-aţi auzit. actori tineri si foarte talentati, al caror singur defect (poate) e ca au facut scoala de actorie la tirgu-mures, si au ales sa ramana in tirgu-mures

    marius turdeanu
    theo marton
    stefan roman
    elena purea

    oana

    RăspundețiȘtergere
  13. Cred ca te bucuri, Alina, de interesul pe care l-a starnit articolul tau !
    Oana, actorii de la Tg. Mures au fost intotdeauna in top, ca si spectacolele teatrului, care au primit nenumarate premii. Eu cred, insa, ca pui problema gresit: nimeni nu contesta ca Nicoleta Luciu (de exemplu) nu a muncit din greu pentru a ajunge unde se gaseste acum, dar la aceasta a contribuit din plin o mediatizare excesiva- probabil, tot prin munca obtinuta!-, de care artistii "pe bune" nu au parte, desi munca lor intelectuala este atat de chinuitoare. Asa dupa cum, pe anumite segmente de publicitate, sunt mediatizate multe persoane non-valorice artistic, dar valorice dupa alte criterii, de cele mai multe ori frivole, tot asa ar trebui sa existe canale in care sa-si gaseasca locul cei care fac intradevar cultura. Inainte, TVR1 (deci cu acoperire pe toata tara) transmitea spectacole de teatru (la ore rezonabile, nu la 12 noaptea, cand nu mai se uita nimeni, sau pe TV Cultural care este prins de foarte putina lume), realiza portrete de artisti, de dramaturgi, regizori, in orice ziar exista o cronica teatrala argumentata ( nu de genul "ala e prost, ala e bun pentru ca mi-a placut- sau nu- mie"),deci fenomenul teatral era in atentie, se vorbea despre el.
    Sigur ca o sala cu 50 de oameni care stiu sa aprecieze te motiveaza mai mult decat sute de spectatori dezinteresati, dar oare asta-i rostul teatrului, sa devina elitist? Eu cred ca toata lumea trebuie sa beneficieze de "terapia" prin teatru si pentru asta canalele de cultura trebuie sa isi faca datoria, caci sunt platite din bani publici, iar Ministerul Culturii- sa puna umarul in a gasi cai de sprijinire a fenomenului cultural,inclusiv artistii tineri, mediatizarea lor ocupand, printre altele, un loc important.
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Oana!
    Da, imi fac mea culpa la mea culpa acum! Este vorba despre ANTOANETA ZAHARIA. Gandeam Zaharia doar cand scriam. o rog pe Antoaneta Zaharia sa ma ierte.Am vazut-o jucand in multe spectacole, am vazut si "de ce fierbe copilul in mamaliga" cu ea, a fost greseala facuta ca sa mai postati si altii pe aici probabil, ptr ca nimic nu e intamplator!!!!!! La cat mai multe si mari roluri Antoaneta Zaharia!
    MULTUMESC OANA PENTRU CORECTURA!
    da, mai sunt multi actori buni care nu au avut sansa aceea sa fie pe peron la ora la care trecea trenul lor!!!!! la noi cuvantul "vedeta" se foloseste excesiv de mult si de gresit!si atunci totul se demonetizeaza si avem societatea pe care o simtiti si voi probabil!
    "E mai usor sa impletesti o cununa decat sa gasesti un cap vrednic de ea" Goethe

    RăspundețiȘtergere
  15. Bun venit Maria! da, ma bucur ca intrati aici pe site si comentati! as vrea sa fie cat mai multi cei care iau atitudine, pro sau contra ptr ca atunci se poate intampla ceva, ceva-ul acela care poate usor, usor misca tavalugul!
    intrebam la un moment dat un patron de televiziune de ce da pe post atata balast, de ce numai fete dezbracate, sani siliconati,false valori, mizerie multa, etc, etc, etc, si mi-a raspuns "asta cere poporul", "...ratingul cu asta se face", ..."ce crezi tu ca ai rating daca dai cultura? hai, ma ca ma faci sa rad!"
    si eu zic: dom'le dar daca ai incerca sa dai oamenilor lucruri valoroase poate nu ai avea rating din prima, dar incet incet oamenii ar face diferenta, ca asa indobitocesti poporul si asa debusolat! si el zice:" nu mai vorbi, cine mai vrea acum luna,lacul?" ptr "marii patroni" cultura inseamna "luna, lacul", adica neinteresant si neimportant,asta nu aduce BANI! am inteles, dar nu putem trai in mocirla ca ne mananca porcii! am ajuns sa ne pierdem identitatea spirituala mai ales cu ajutorul globalizarii!
    ma intreba o fata de 20 de ani, acum doi ani in Austria (Viena), cum si ce sa raspunda la intrebarile vecinilor, prietenilor de familie de acolo(familia era in Austria de 15 ani)cand e intrebata "dar de ce aveti asemenea programe atat de slabe si toate indecente, bazate pe sex, scandal, tiganie,mizerie, pornografie? voi nu mai aveti teatre, opere, cultura in tara?"
    voi ce i-ati raspunde? fata lucra in cultura acolo la Viena si ii era rusine. m-a intrebat daca stiu de ce se face asta ca doar veneam din tara? poate ii raspundeti voi!

    a.i.

    RăspundețiȘtergere
  16. si inca ceva, oana, tu spui ca, citez din tine: "daca nicoleta luciu joaca in seriale si eu nu, e, poate, pentru ca ea si-a dorit mai mult decat mine asta, si a muncit mai mult in sensul asta si a si reusit."
    da, si-a dorit cu siguranta mult de tot,(din toate punctele de vedere si cu toate compromisurile de rigoare), e dorinta celui care nici prin gand nu-i trecea ca o sa ajunga "vedeta" peste noapte, tu poate nici nu gandeai si nu doreai sa fii mediatizata in orice fel, cu orice risc,cu orice pret,doar banul sa iasa, ptr ca te pregateai ptr cu totul altceva, nu sa devii o jucarie facatoare de bani cand iti arati sanii! aici e vorba de nivelul spiritual la care te afli si de gasirea menirii aici pe pamant! ei, da, uite o menire interesanta, sa faci mormane de bani pe circumferinta bustului. fiecare cu soarta sa de altfel! stii ca salariile "vedetelor" din televiziunile comerciale sunt de 10, 15, 20, 30, 40 MII DE EURO ptr niste mizerii! si in teatre e la fel, nu, imi vine sa rad sau sa plang ? ma gandesc la raportul munca / retributie! si mai spunem ca suntem saraci, ca ne moare economia si nu avem bani de salarii, alocatii, pensii? avem ce meritam!!!!!!!!!

    a.i.

    RăspundețiȘtergere
  17. buna seara! am citit ce ati scris la comentarii,bravo, am citit articolul, mi-a placut tare mult si ma bucur ca mai avem nerv in noi! dar din nefericire alina ai dreptate:avem ce meritam! suntem mici si manipulati din toate punctele de vedere.
    de fapt pe asta se bazeaza politica de dominare si conducere a maselor:pe manipulare!
    cine nu e de acord sa ridice mana si sa argumenteze!si mai vreau sa raspundeti ce ati rezolvat saptamana ce trece acu', ptr voi si ptr sufletul vostru si ptr comunitatea in care traiti!trebuie sa masuram in ceva ce facem pe aici!eu am facut curatenie in jurul blocului in care locuiesc fara sa cer nimic, fara jena.ma simt bine.
    libertatea umana e o iluzie!

    elian

    RăspundețiȘtergere
  18. Anonim1:01 p.m.

    Pai tu, Elian, daca ai facut curatenie in jurul blocului, fara sa te oblige nimeni, ci pentru ca asa ai vrut tu, inseamna ca libertatea umana- data tie de Domnul- nu e o iluzie, ci e chiar reala! De aia te simti si bine!

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim1:48 p.m.

    da. dar stii care e partea trista? ca m-am intors intr-o societate de consum imediat.libertatea data mie de Domnul nu se probeaza in societatea de consum. aici nu esti liber niciodata ai doar impresia ca esti...de aceea scriu in continuare libertatea umana e o iluzie dar e o iluzie mai aproape de noi cand faci teatru.......celor care fac teatru putere si oameni buni langa ei sa-i sprijine.ei chiar n-ar trebui sa se gandeasca la pretul cartofilor..... alina iacob ai facut sa scot din mine partea ascunsa si sa scriu aici!

    elian

    RăspundețiȘtergere
  20. astept un text semnat Alex Vlad.

    Cristiana, o cititoare a cartii "Noiembrie tarziu pentru noi muritorii" de Alex Vlad

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim7:20 p.m.

    Cine este Alex Vlad? Zi-ne despre el, Cristiana, si despre cartea lui, cu un titlu atat de incitant si...romantic?!

    RăspundețiȘtergere
  22. apasati butonul contact de pe site, apare acolo alex vlad

    cristiana

    RăspundețiȘtergere
  23. Anonim9:58 p.m.

    Merci, Cristina, am facut cum ai zis si l-am cunoscut pe Alex Vlad! Dar de unde pot sa-mi procur si eu volumul "Noiembrie...", ca acolo scrie ca e nelansat?
    Ce super e blogul asta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Anonim3:10 p.m.

    cu placere
    cel mai bine e sa-i scrii pe mail la adresa de la contact si sa-i spui ca vrei o carte

    cristiana

    RăspundețiȘtergere
  25. Anonim3:16 p.m.

    si da, asa e, e super blogul!!!!!!!

    cristiana

    RăspundețiȘtergere
  26. daca vrei ceva cu adevarat si muncesti si lupti poti sa ai ce vrei.a da mai trebuie sa si crezi. restu-s balarii. ce sansa? esti singur in meseria asta. aa ca poti sa faci un blowjob misto si sa fi vedeta de televiziune ..asta-i altceva deja. :P

    paul s.

    RăspundețiȘtergere
  27. dar e trist, paul, e f trist! ptr ca poti munci tu mult si bine si sa nu reusesti totusi! blowjob? uah!!!vedeta de televiziune?

    RăspundețiȘtergere
  28. paul s. cum trebuie sa muncesti si sa lupti? da pasi concreti! e bine sa te inscrii in baze de date, sa mergi la castinguri non stop, sa joci in telenovele, sa stai in cap, sa faci mii de workshop-uri?cum?

    simona si andrei

    RăspundețiȘtergere
  29. paul are dreptate in legatura cu vedetele de televiziune - sunt specialiste in blowjob insa partea cu luptatul, muncitul si alte aste pentru idealul tau nu prea sta in picioare
    sa fie clar : daca nu esti sustinut, "sa fii al cuiva" nu faci mare lucru
    bun articol Alina Iacob, foarte bine ca spuneti ca atentionati, poate ,poate ne vom trezi
    Catalin

    RăspundețiȘtergere
  30. bravo Catalin, "sa fii al cuiva" asta e raspunsul!!!!!!!!!!!!!!
    din nefericire!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dar sa spuna si Paul ceva! poate el "e al cuiva"
    da, bun articol!!!!!!!!!!!!!!!

    Andrei

    RăspundețiȘtergere
  31. Anonim2:01 p.m.

    super articol!!!
    bravo!!

    ana

    RăspundețiȘtergere
  32. Anonim2:02 p.m.

    paul, astept un raspuns


    andrei

    RăspundețiȘtergere
  33. Anonim2:07 p.m.

    si eu astept un raspuns de la paul,

    simona

    RăspundețiȘtergere
  34. Anonim7:20 p.m.

    stii cum e cand un om are toate datele si nu reuseste ? care e explicatia? stie cineva?

    anton r.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș spune să nu cauți o explicație logică. Cel mai bine e să faci, să faci, să faci! Să te autodepășești și să fii cea mai bună versiune a ta în tot ceea ce îți propui. Restul nu contează prea mult

      Ștergere
  35. Anonim7:24 p.m.

    eu stiu cum e sa nu ai nici o data si sa reusesti, anton r.
    am vazut asta! si nu stiu sa dau raspunsul la ce ai intrebat mai sus!imi pare rau si eu ma intreb
    poate stiu altii..............si eu as vrea un raspuns.......


    andra din teatru

    RăspundețiȘtergere
  36. Anonim5:18 p.m.

    moda asta a vedetismelor arata cat de jos ne situam! suntem mici si despuiati si la chip si la creier!
    bravo ptr articol!

    ioana c.

    RăspundețiȘtergere
  37. intrebare : mihai bendeac se prostitueaza doar ptr bani sau ii e si drag sa se scalambaie?
    daca esti pe felie mihai raspunde!si de ce aroganta aia in fotografii?

    un om simplu

    RăspundețiȘtergere
  38. Anonim8:38 p.m.

    stii omule simplu nimeni nu vrea sa recunoasca ca "arta de acum" se face doar ptr bani si ca mai sunt fff putini cei care se sacrifica ptr arta in adevarul ei. Mircea Diaconu spunea intr-un interviu ca el ofera posibilitatea tinerilor actori sa vina sa joace pe scandura alaturi de actorii consacrati si se loveste din start de intrebarea ghilotina: cat?cat?
    si isi aduce aminte cat si-ar fi dorit el la varsta aceea sa fie chemat de un director de teatru sa joace fara nici un leu alaturi de actorii mari si a si facut lucrul asta! dar vremurile s-au schimbat si totul e mercantil!
    totul e pe bani si fara valoare prea multa!

    tot un om simplu ca si tine

    RăspundețiȘtergere
  39. Eu imi aduc aminte de o conferinta a Domnului Andrei Serban care spunea ca lucreaza mult mai bine cu actorii din provincie in Romania ptr ca ei nu fug la filmari reclame, telenovele etc, sunt mult mai constiinciosi!

    RăspundețiȘtergere
  40. am avut ocazia sa ajung la horezu anul acesta in perioada in care s-a desfasurat academia itineranta andrei serban, ed aIIa. nu am participat, mi-ar fi placut! de ce nu se fac mai multe actiuni de genul acesta chiar de catre profesorii de la facultatile de profil din tara?sau de catre actorii mari, consacrati?

    RăspundețiȘtergere
  41. revin tarziu cu un comentariu...
    da, cred ca teatrul trebuie sa devina elitist. nu mai cred in educarea maselor prin teatru.
    nu se poate sa facem de toate. ori ne profilam pe ceva si suntem constiinciosi, vorba lui Andrei Serban, si prin urmare profi si da, elitisti, ori ne impartim intre 100 de oferte de tot felul si le facem pe toate la juma de masura.
    manole, de ex, joaca in multe teatre. cred ca extenuat. dar cred ca e un profesionist. si el e dovada ca se poate trai din teatru. muncind din greu, se poate.
    e un articol in cotidianul, din 13 oct, dupa intoarcerea lui din NY.
    chiar, manole e vedeta?

    imi sustin parerea. conteaza ce vrei.
    eu inca imi doresc sa fac teatru in romania, cum il simt si cum imi place sa vad. de elita, asa o fi.

    RăspundețiȘtergere
  42. Anonim6:11 p.m.

    bravo oana!!!!
    bafta si putere!!!
    nu stiu daca manole e vedeta!


    maria bara

    RăspundețiȘtergere
  43. Anonim9:10 p.m.

    oana, sa ai parte doar de bine!

    RăspundețiȘtergere
  44. Anonim3:22 p.m.

    Oana, eu am folosit termenul de "elitist" in sensul ca nu mi-as dori sa ajungem ca de teatru sa beneficieze doar o "elita" (adica cativa}, eu cred ca toata lumea are nevoie de teatru si e incorect sa limitezi accesul "maselor"-cum zici tu!- punand diferite piedici, printre care si pretul prohibit al biletelor! Sunt de acord cu toata sinceritatea ca ACTORII reprezinta o elita a societatii,ceea ce ar presupune ca ei sa aiba asigurat cel putin un trai decent. Marius Manole este, din pacate, un exemplu de lupta pentru asigurarea existentei, dar, din fericire, si un exemplu de munca indarjita pentru meserie si de daruire totala pentru scena.
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  45. Anonim4:14 p.m.

    da, Maria, actorii ar trebui sa aiba asigurat un trai decent pentru ca e tare greu sa faci arta cu muntele de probleme existentiale in spate.

    corina

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Cele mai citite articole

monolog

Ar fi putut fi o zi perfect ă...  Cu scări rulante care funcţionează şi rozmarin agăţat la poartă;  cu oameni mai puţin grăbiţi şi căsuţe oferite moacă de primar. Dar nu a fost să fie. Ce să-i faci? Timpul ne limitează şi chiar dacă acea zi va veni cândva, sunt şanse ca nici măcar tu să nu o prinzi. Nu vreau să par pesimist, dar vezi şi tu...progresul ne omoară. Trebuie să trăim vieţile astea mici...  Acum să nu te gândeşti că nu sunt deschis la nou! Nici vorbă! Ba de fapt sunt chiar la curent cu tot ce se întâmplă. Aşa ar trebui să fii şi tu! Cum s-ar spune, să fii la curent cu tot ce mişcă. Dar mă rog, să lăsăm toate astea. Din alt motiv te-am chemat.  Vis-a-vis, la teatru, se repetă o piesă nouă. Mergi te rog la Marcel, la portar... Îl ştii doar! Nu? Aşa. Mergi la Marcel şi află cum se numeşte piesa şi când o să fie premiera.  Ne-am înţeles? Bun. Stai, nu pleca! După ce-ai aflat, te duci la casa de bilete şi întrebi căt costă două locuri în primul rând. Vezi, fii atent! Cu

admiterea la unatc din experienţa unui respins

E greu. Greu de tot.  Nu din cauza probelor. Pentru ce înseamnă regia de teatru, admiterea asta e de fapt floare la ureche. Ai 17 piese de citit, unele de ştiut ca pe Tatăl nostru şi altele doar de avut habar. Ai trei probe: oral, scris, practic. Voi face referire doar la prima probă unde trebuie să prezinţi trei poveşti (după o poză, un anunţ şi pe baza unor date din textele din categoria “tatăl nostru”). Nimic mai simplu... E greu. Greu de tot, pentru că te arunci într-o luptă în care adversarii nu sunt nici mai buni, nici mai slabi. Un meci de fotbal, un război sau un joc de strategie îţi oferă tot timpul doi adversari în care unul e mai bun decât altul, între care concurenţa există iar victoria e stabilită după nişte criterii. Golurile sunt goluri, teritoriile sunt teritorii iar vieţile şi punctele rămase sunt dovada învingătorului. Aici nu e concurenţă. E o luptă în care de fapt nu se întâmplă nimic. Problema devine, deci, a ta. Întrebările frecvente înainte de a int

dialog închipuit

Actorul : Trebuie să ne împăcăm!   Rolul : Nu, nu trebuie! Actorul : E adevărat că am stat departe o vară întreagă, dar gata! Acum sunt aici!   Rolul : Nici nu mă gândesc!   Actorul : Te rog... Vom aştepta împreună, pe un taburet, în culise la Bulandra şi când lumina e perfect rotundă, ieşim în faţă şi zâmbim. Ce spui?   Rolul : Spun că eşti un dobitoc! Trei luni de zile-ai fost plecat! Nici măcar o scrisoare, un gând! Te-ai distrat la mare şi-ai băut ca un porc!   Actorul : Nu-i adevărat. Am petrecut un sejur cu familia. La Covasna! Şi-n Sibiu la mama soacră! (Trebuia să o vizitez!) Auzi, nu fii ingrat!   Rolul : Aha! Tot eu sunt ăla mizerabil! Păi atunci n-ai decât să fii tu în situaţie şi gata! Nu-ţi trebuie nici un rol!   Actorul : N-am vrut să spun asta...   Rolul : Hai că mă faci să râd! Păi n-am vorbit cu Treplev cât-ai fost plecat?! Mi-a spus că nici măcar nu l-ai băgat în seamă stagiunea trecută!   Actorul : Nu-i adevărat! Ne-am certat de la po